dinsdag 29 september 2015

7 dagen na de operatie

Vandaag is het precies een week geleden dat ik geopereerd ben. Een week met helaas veel pijn en ongemakken. Het gekke is dat ik weinig pijn voel op de plekken waar ze aan het wrikken en zagen zijn geweest... Ik heb voornamelijk hele heftige hoofpijn en de wonden in m'n mond. Mijn lippen zijn zo opgezet geweest waardoor er nu bijna geen vel meer opzit. Zelfs koud water kan ik er bijna niet aan verdragen. Ben dus alleen maar aan het smeren, smeren en nog eens smeren....
M'n wangen zijn nog behoorlijk gezwollen en de geel-kleurige bloeduitstortingen zakken via m'n hals al mooi naar beneden.
Vanmorgen moest ik voor het eerst de deur weer uit, op contrôle bij de orthodontist. Gelukkig heeft hij alleen maar even gekeken en me nauwelijks aangeraakt. Hij is tevreden tot nu toe. Het enige puntje van kritiek is dat ik wat consequenter de elastiekjes in moet doen. Deze elastiekjes moeten geplaatst worden op een haakje die op de beugel zit. Ze verbinden de onderkaak met de bovenkaak waardoor het effect van de operatie (o.a. het verhelpen van de overbeet) straks nog veel beter is.
Het lukt mezelf helaas niet om die elastiekjes te plaatsen. Dit moet ik aan Teade overlaten en is erg pijnlijk. Maar ik zal m'n best doen, alles voor het goede doel.
De kilo's vliegen er al behoorlijk af. Eten kost heel veel energie en doet pijn. Maar alle kleine beetjes moeten er toch in anders komt het niet goed. Vanmorgen wel klein stukje appeltaart met heel veel slagroom gehad.....dat was lekker....
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede manier om rechtop te slapen. Als ik lig komt er heel veel druk op m'n hoofd. Ik slaap nu op een voedingskussen, dat gaat redelijk maar tips zijn welkom.....


Om de humor er een beetje in te houden;
Deze kaart kreeg ik van collega Minke met de boodschap:
Het kan altijd erger....


5 opmerkingen:

  1. Gelukkig plaats je nog geen echte foto van je. Pff. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) heel komisch die kaart! En do meist net laitsje, dat sil ek wol in toer wêze om dy yn te hâlden. As ik kom moatst my dy foto mar even útlizze fan al dy breuken en sa, ik sjoch it net goed. Wol in moai rigeltsje tosken en kiezzen. Moai datst dy app mei de glimlach stjoerdest, it liket al wer wat!! Hâld de kop d'rfoar hear

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joke, Ik kreeg van collega Annelies de link naar je blog. Tjeetje, jij zit behoorlijk in de lappenmand. Wat een worsteling met eten, niet-eten, elastiekjes, slapen enz. Volhouden hoor! Straks vast een prachtig eindresultaat.
    Heel veel sterkte!
    Groeten van Jannie Oenema

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wat in geweldiche kaart. Dy Minke ("dyn suster") sit ek fol grapkes.
    Hâld dy taai "maatsje!"

    BeantwoordenVerwijderen